söndag 13 september 2009

Måla

Vi började tidigt och redan vid 9-tiden stod jag uppe i luften igen. Jag monterade de liggande gråa brädorna i skarven panel / takfot. När Lasse och Vivianne kom fortsatte vi och ribbade framsidan. Vi målade faluröd på hela framsidan och jag satte upp täckskivor vid takutsprånget. Givetvis slutade sticksågen fungera och jag fick gå ner till Gunnar. Det är mer regel än undantag att jag går dit och lånar verktyg. Jag kunde måla takfoten den 3:e strykningen innan vi flyttade tillbaka liften till gaveln. Även där blev det en 3:e strykning av grått samt montering av ventil i Elias rum.
Rosa hade även idag röjt invändigt och övervåningen har nu fått en rejäl facelift.
Innan jag åket tillbaka till stan monterade jag även ventilen i vardagsrummet. Det var det hålet som knäckte men förra borrmaskin. Den större jag hyrt tog sig igenom ganska lätt. Ett 100 mm hålsåg kräver ändå sin maskin om man ska igenom 100 mm trävägg.
Exakt 18.00 svängde jag in med liften till CS-Maskin vilket var den avtalade tiden.
Vi har fått fantastiskt mycket gjort i helgen och förutom fodret runt fönstret på framsidan blev vi klara med allt vi hade hoppats hinna med i helgen.
Att hyra en lift för 1200 kr är otroligt välinvesterade pengar.

Inga kommentarer: