fredag 7 oktober 2011

Byte av ejektorpump

Jag hade fått låna en bättre begagnad ejektorpump av grannarna som jag nu monterade. Det gick ganska smidigt. Det enda som var lite struligt var att anslutningarna, som sitter på PEM-slangar, inte är så flexibla och det var därför svårt att få det riktigt bra höjdmässigt. Jag ville ju inte heller kapa slangarna eftersom jag tänker montera dit den gamla efter att vi renoverat den.

Jag var förbi tidigare på dagen hos Lindströms Elektriska eftersom jag hört att de servade pumpar. Jag har tidigare i våras kontaktad dem för att jag ville serva motorn. Problemet vara att de har så mycket att göra så när det lovade att återkomma så har de bara lyst med sin frånvaro. Nu fick jag beskedet att om jag bara hade serienummer och tillverkare så skulle de hjälpa mig med delar till pumpen. Motorn får jag nog lämna in.

När jag höll på att byta hydroforen och var som mest stressad stod barnen och upplyste mig om att jag var en dålig pappa som inte ville fika med dem i stället. Jag förklarade då att grannarna (som vi har gemensamt vatten med) förmodligen föredrog att jag bytte pumpen istället för att gå och sätta mig och fika. Senare på kvällen när allt var klart blev det fika i TV-rummet så då var jag en bra pappa igen.

Inga kommentarer: