söndag 30 september 2007

Arbetsdag

Vi hade ringt ihop en bra styrka för att få lite gjort i huset. Jon, Crille och Carl-Oscar kom för att hjälpa till. Vi började med att fylla bjälklagret på plan 2 med lösull. Arbetet gick snabbare än väntat. Jag fick åka och köpa 3 paket extra men annars flöt allt på bra.

Medan jag var och handlade fäste resten av styrkan upp gipsplattorna med mer skruv. Snickarna hade fäst upp plattorna glest och lät oss avsluta jobbet.
Vi reglade därefter upp baksidan med reglar (45x70) för att tilläggsisolera. Eftersom vi var 4 man gick det snabbt och utan att riktigt hinna förstå det så var vi klara med de sakerna vi satt upp som mål.
Senare på dagen kom jag på att vi måste köra det nya golvet till huset. Lasse hjälpte mig att lasta på det i Elofstort och Crille hjälpte mig att lasta av det vid huset. Vi bar upp 7 st paket och lät resten ligga där nere. Totalt var det 60 m2 golv. Kanonskönt att vi fick så mycket gjort denna helgen.

Se fler bilder

Inga kommentarer: