tisdag 21 juli 2009

Gjuta

Jag började gjuta och redan efter en liten stund insåg jag att betongen inte skulle räcka. Som vanligt med andra ord. Formen trycktes ut från väggen och jag fick trycka tillbaka allt med spätt och stöttor. Efter lite jobb verkade det hålla. Jag fick lägga större stenar som motvikt för att allt skulle hållas på plats. Jag åkte och köpte 11 säckar till på Byggmax. Totalt gick det åt ca 12 säckar betong. Det regnade växelvis under hela tiden så regnstället åkte av och på. Det ska bli kul att se resultatet när det har torkat. Det kändes som om det skulle bli bra men man vet aldrig. Nu när långsidan är klar återstår gavlarna. Det viktigaste är att vi nu kan börja spika upp panel på långsidan. Det känns alltid bra att komma framåt när man får upp panelen.

Inga kommentarer: