tisdag 7 juli 2009

Lite småfix


Jag började med att sätta upp en ny takstege. Den gamla var inte bra så jag monterade dit nya taksteg. Det gick otroligt snabbt och lätt att få dit dem. Nu slipper man vara rädd när man klättrar upp och ned på taket. Jag ska upp och sätta dit nockpannor de närmaste dagarna.
Därefter rensade jag lite i rabatterna och städade lite allmänt på tomten.
Jag tog sedan ett pass i hydroforrummet jag bytte röret till vattenståndsstället. Det var helt igengrott. Jag skulle även sätta dit en nippel i toppen som man kan pumpa in luft med men jag hade fått alldeles för liten nippel. Jag fick R15 och det skulle vara R32.
Jag grävde upp hålen till altanen igen. Allt regnande hade rivit ner jord i hålen.
Jag avslutade min kväll med att städa i garaget. Jag gjorde klar en hörna till wakeboardutrusningen. Jag måste få lite bättre ordning. På semestern ska jag bygga en verktygsvägg och få lite ordning på mina verktyg.

Inga kommentarer: