söndag 29 maj 2011

Gräva ner fiber, dag 3


Dag 3 började med att jag gick en runda med Iza. Eftersom det var mors dag tänkte jag ta lite sovmorgon för att fira Rosa. Eftersom jag inte var med kvällen innan gick jag en runda för att kolla läget. När jag kom upp till Hättorp stod grävmaskinen och väntade på att någon skulle fylla över slangen och lägga märkband. Eftersom ingen annan av husägarna hade kommit var det bara att börja fylla. Jag snabbade mig och hoppades på att Rosa skulle sova lite till. När jag lite senare kom hem skitig och kladdig av jord fixade jag och barnen frukost på sängen.
När firandet var över gick jag och barnen bort till Hårdala (Länstidningen bort i ena änden) och barnen klagade över hur jobbig det var. Väl framme fick vi reda på att grävning nu skedde i andra änden. Med lite fjäsk och hejarrop fick jag med mig barnen. Vi började fylla hos Mikael och det flöt på bra. Vi var klara med allt vi 14-tiden. Jag trodde aldrig att vi skulle klara allt på kvällen men allt har gått otroligt smidigt. Nu återstår bara att återställa byvägen i Marklanda. All sten ska forslas bort och mer material ska fyllas på. Bredband på Villanshöjd närmar sig.

Inga kommentarer: