tisdag 24 maj 2011

Grönsakslandet

Äntligen är grönsakslandet färdiggrävt. Jag vet inte hur många dagar jag grävt men det har varit segt. När man gör ett nytt land i befintlig gräsmatta är det mycket gräs och torvor som ska bort. Vi avslutade med att så årets grönsaker. Det blev Morötter, Rädisor, Sallad, Lök.

Elias och Alicia tyckte det var kul att så. Elias hade lite dåligt tålamod. Fröna är ju så små.

I helgen mätte jag upp hela avloppsnätet. Grävaren behövde veta hur lång sträcka det rörde sig om. Totalt gäller det 444 m avlopp varav 181 är gemensamt och 263 meter är enskilt uppdelat på 7 hushåll. Vi och 2 andra av hushållen har redan grävt om vårt egna. Eftersom jag är lite sammankallande i avloppsprojektet räknar jag ändå med att behöva hjälpa till med den enskilda grävningen. Bla ska vi beställa material gemensamt. Mer info om avloppet finns under fliken Avlopp.

Inga kommentarer: