tisdag 31 maj 2011

Varför denna ilska?


Vad är det som gör att folk som kan samarbeta på jobbet och med andra saker men tappar allt när det gäller deras boende. Vi är nu en bra bit till att bli klara med vårt bredband.

Under arbetets gång störde sig några oerhört på att vissa inte hjälte till med grävningen. Jag själv tyckt det var dålig stil men vet också sedan tidigare att jag själv mår bättre att att vara kreativ och vilja åstakomma något istället för att gå och irritera mig på andra.

Förutom en viss irritation i byn har nu även andra grannar som bor en bit iväg visat irritation över tt de inte fick vara med. Eftersom jag sitter i styrelsen för fiberföreningen vet jag att de har blivit erbjudna att vara med men att de valde att bilda en egen förening. Givetvis är de många i den andra föreningen och det finns säkert många åsikter och versionen hur turerna har gått.

Skönt att merparten av oss i alla fall ser konstruktivt och arbetar för att stenarna ska bli flyttade samt att diket och vägen ska bli återställd. Istället för att lägga energin på att räkna ut vem som gjort minst.

Inga kommentarer: